Menu

Regulamin sklepu internetowego

§1 Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy WinShop, dostępny pod adresem internetowym www.winshop.pl, prowadzony jest przez Adriana Chmiała prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą CSC Adrian Chmiała (ul. Klemensa Matusiaka 9/5, 43-300 Bielsko-Biała), wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5472159147, REGON 363927840
  2. Regulamin Sklepu określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego, obejmujące:
    a) zasady i tryb zawierania oraz rozwiązywania Umów
    b) zasady i tryb świadczenia usług drogą elektroniczną
    c) zakres obowiązków Stron, zasady wnoszenia i rozpatrywania reklamacji oraz ponoszenia odpowiedzialności
  3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców mogących korzystać ze Sklepu internetowego.
  4. Warunkiem korzystania z usług elektronicznych świadczonych w ramach Sklepu internetowego oraz zawarcia Umowy jest zapoznanie się Klienta z Regulaminem oraz akceptacja jego treści.
  5. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest:
    a) albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §5 Regulaminu
    b) albo bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych  umożliwiających realizację Zamówienia
  6. Informacje o produktach, ogłoszenia, cenniki i ceny, reklamy i pozostałe informacje zamieszczone w Sklepie internetowym nie stanowią oferty ani zapewnienia Sprzedawcy, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Dla uniknięcia wątpliwości wypełnienie i przesłanie przez Klienta Formularza zamówienia poczytuje się za złożenie oferty w rozumieniu art. 66 i 661, której treść określoną przez Klienta uzupełniają postanowienia Regulaminu. Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości email potwierdzającej Zamówienie, mającej charakter przyjęcia oferty Klienta.
  7. Jeżeli Klient zawiera ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną lub Umowę Sprzedaży za pośrednictwem danej osoby fizycznej uznaje się, że osoba ta została upoważniona przez Klienta do zawarcia tej umowy. Osoba upoważniona potwierdza to upoważnienie dokonując akceptacji niniejszego Regulaminu przy zawieraniu umowy.

§2 Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Dostawca usług płatniczych – podmiot wskazany w Regulaminie lub Sklepie internetowym będący instytucją płatniczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, za pośrednictwem którego Klient może dokonać zapłaty.
  2. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  3. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  4. Klient – każda osoba lub podmiot korzystający ze Sklepu internetowego, w tym zawierający ze Sprzedawcą Umowę w ramach Sklepu internetowego.
  5. Konsument – Klient będący osobą fizyczną zawierający ze Sprzedawcą Umowę w ramach Sklepu, w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  7. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
  8. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  9. Promocja – oznacza to wszelkie działania Sprzedawcy, których celem jest wzrost popytu na Produkty. Szczegółowe zasady konkretnej Promocji określane są przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym (np. przy opisie Produktu, w Koszyku lub w odrębnym regulaminie tej Promocji).
  10. Przedsiębiorca – Klient będący osobą fizyczną, prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą.
  11. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Klient będący osobą fizyczną, zawierający Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  12. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
  13. Sklep / Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.winshop.pl.
  14. Sprzedawca – Adrian Chmiała, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą CSC Adrian Chmiała (ul. Klemensa Matusiaka 9/5, 43-300 Bielsko-Biała), wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5472159147, REGON 363927840. Sprzedawca jest jednocześnie Usługodawcą w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  15. Umowa / Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  16. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  17. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.

§3 Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Kasztelańska 27, 30-116 Kraków
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: info@winshop.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 513 583 221
  4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

§4 Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Sprzedawca w ramach Sklepu internetowego świadczy następujące usługi drogą elektroniczną:
    a) Konto i Formularz rejestracji
    b) Formularz zamówienia
  2. Usługi Sklepu internetowego świadczone drogą elektroniczną są nieodpłatne, jednakże zawarcie Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego wiąże się z obowiązkiem uiszczenia ceny określonej w tej Umowie.
  3. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
    a) urządzenie końcowe typu komputer stacjonarny, notebook, tablet, smartphone, z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
    b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  4. Klientów w ramach korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną obowiązuje bezwzględny zakaz wprowadzania lub dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w szczególności za pośrednictwem dostępnych w Sklepie internetowym formularzy. 
  5. Klienci zobowiązani są do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania. W szczególności niedozwolone jest omijanie zabezpieczeń i ograniczeń, modyfikowanie lub wyodrębnianie elementów Sklepu internetowego.
  6. W wykonaniu obowiązku wynikającego z art. 6 pkt 1) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, podkreślenia wymaga, że korzystanie z Konta wiąże się z ryzykiem właściwym dla usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, w szczególności w postaci: (a) ujawnienia haseł osobom nieupoważnionym wskutek zaniedbań Klienta. Hasła te powinny zostać zabezpieczone przez nich przed dostępem osób nieupoważnionych. W przypadku podejrzenia ujawnienia haseł osobom nieupoważnionym konieczna jest niezwłoczna zmiana haseł. (b) siły wyższej, awarii (w szczególności leżącej po stronie dostawcy usług internetowych, dostawcy energii elektrycznej), działań osób trzecich, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, powodujących niedostępność lub nieprawidłową dostępność Sklepu internetowego. Klient zobowiązany jest do sporządzenia oraz zabezpieczenia danych zawartych w ramach Konta we własnym zakresie na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń powodujących niedostępność lub nieprawidłową dostępność do Sklepu internetowego.
  7. W związku z rozwojem technologicznym Sklep internetowy może podlegać aktualizacjom, modyfikacjom i udoskonaleniom. Dotyczy to w szczególności niezbędnych prac spowodowanych nieprawidłowościami funkcjonowania Sklepu internetowego lub zmianami prawnymi.
  8. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego, a także za brak dostępności usług elektronicznych świadczonych w ramach Sklepu internetowego, w szczególności dostępu do Konta lub treści zawartych w ramach Konta. W szczególności dotyczy to zakłóceń i przerw spowodowanych siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną.
  9. Podczas korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną Klienci zobowiązani są przestrzegać postanowień Regulaminu, a także instrukcji obsługi oraz bieżących zaleceń oraz komunikatów wyświetlonych w ramach Sklepu internetowego.
  10. Klient może powiadomić Sprzedawcę o wszelkich wadach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu internetowego składając reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną. Reklamacje należy składać w drodze pisemnej lub elektronicznej, przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w §3 Regulaminu.
  11. W reklamacji, o której mowa w ust. 11 powyżej Klient powinien podać: imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia przyczyny reklamacji Sklepu internetowego.
  12. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację, o której mowa w ust. 11 powyżej:
    a) w terminie 14 dni – w przypadku reklamacji składanej przez Konsumenta
    b) w terminie 30 dni – w przypadku reklamacji składanej przez Klienta niebędącego Konsumentem

§5 Konto w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy:
    a) wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mail.
    b) Wprowadzić wybrane przez Klienta hasło.
    c) Zapoznać się  i zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu będącego adresem email i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Konto umożliwia korzystanie z funkcjonalności opisanych na stronie internetowej Sklepu. W szczególności Konto może umożliwiać Klientowi:
    a) zapisywanie adresów dostaw
    b) wgląd do historii zamówień oraz faktur
    c) wypełnienie formularzy zwrotu produktów
  5. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
  6. Sprzedawca może wypowiedzieć́ Klientowi usługę̨ dostępu do Konta:
    a) w każdym czasie w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień́ Regulaminu
    b) w przypadku zmian organizacyjnych dotyczących działalności Sprzedawcy, zmian technicznych dotyczących Strony internetowej lub w przypadku niekorzystania przez Klienta z Konta przez okres dłuższy niż 12 miesięcy. W takim przypadku Sprzedawca powiadomi Klienta z 14-dniowym wyprzedzeniem.

§6 Zasady zawierania Umów Sprzedaży

  1. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży Klient powinien wybrać Produkt dostępny w Sklepie internetowym oraz złożyć Zamówienie poprzez podejmowanie kolejnych czynności technicznych w oparciu o informacje i instrukcje wyświetlane w Sklepie internetowym, w tym:
    a) wybrać Produkt, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”
    b) wypełnić Formularz zamówienia, poprzez podanie danych pozwalających na prawidłową identyfikację Klienta oraz wszelkie dane niezbędne do prawidłowej realizacji Umowy (w tym dokonanie dostawy) oraz wystawienia dokumentu księgowego potwierdzającego jej zawarcie
    c) dokonanie wyboru sposobu płatności i dostawy
    d) Zaakceptowanie Regulaminu oraz złożenie Zamówienia
  2. W przypadku korzystania z Konta, część danych Formularza zamówienia może zostać uzupełniona automatycznie, w oparciu  o informacje wprowadzone w ramach tego Konta.
  3. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca dokonuje weryfikacji jego poprawności oraz rozpatruje to Zamówienie pod kątem możliwości jego realizacji. Jeżeli realizacja Zamówienia nie będzie możliwa, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta.
  4. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma od Sprzedawcy wiadomość email informującą o zatwierdzeniu Zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży. Wiadomość ta może być poprzedzona próbą kontaktu z Klientem z wykorzystaniem dostępnych kanałów komunikacji (wiadomość email, kontakt telefoniczny, droga listowna).
  5. Złożenie Zamówienia obliguje Klienta do wykonania Umowy Sprzedaży w razie jej zawarcia ze Sprzedawcą, w szczególności do zapłaty ceny.

§7 Ceny i sposoby płatności

  1. Sprzedawca, najpóźniej bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia informuje Klienta o łącznej cenie Produktu oraz wszystkich pozostałych opłatach, w tym za transport, dodatkowe usługi, koszty płatności itp.
  2. Cena za Produkt wskazana w Sklepie internetowym nie obejmuje dodatkowych kosztów związanych z dostawą lub Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT), przy czym w przypadku informacji dla Klientów nie będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta lub w przypadku wyboru odpowiedniej opcji na stronie internetowej Sklepu informacje o cenach Produktów mogą prezentować wartości bez VAT, co będzie oznaczone w Sklepie internetowym.
  3. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. 
  4. W przypadku korzystania z niektórych metod płatności, możliwe jest również powiększenie ostatecznej kwoty do zapłaty o dodatkowe należności związane z wybraną metodą płatności. O fakcie tym Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  5. Sprzedawca, na początku składania Zamówienia informuje Klienta o dostępnych sposobach płatności. Sposoby płatności uzależnione są od specyfiki Produktu i wysokości ceny sprzedaży, sposobu i miejsca dostawy oraz innych ograniczeń, o których Klient zostanie poinformowany przy składaniu Zamówienia. W szczególności, niektóre metody płatności mogą być niedostępne w przypadku dostawy Produktów poza terytorium Polski.
  6. Sprzedawca umożliwia skorzystanie z metod płatności opisanych na stronie internetowej Sklepu. W zależności od sposobu organizacji działania Sklepu w danym czasie oraz możliwości technicznych, w Sklepie mogą być dopuszczone następujące metody płatności:
    - Płatność przy odbiorze
    - Płatność za pobraniem
    - Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
    - Płatności elektroniczne,
    - Płatność kartą płatniczą.
  7. W przypadku wyboru przez Klienta:
    a) płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie może zostać anulowane
    b) płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki
    c) płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient zobowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki, w terminie do 5 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru – w przeciwnym razie zamówienie może zostać anulowane.
  8. W przypadku gdy według wyboru Klienta płatność ma nastąpić za pośrednictwem Dostawcy usług płatniczych, Klient przed dokonaniem płatności może być zobowiązany do zaakceptowania regulaminu stosowanego przez wybranego Dostawcę usług płatniczych.
  9. Sprzedawca może zastrzec, że Klient przed zawarciem Umowy powinien dokonać zapłaty ceny oraz pozostałych kosztów, jeśli są należne od Klienta, w określonym terminie. W przypadku wyrażenia takiego zastrzeżenia przez Sprzedawcę, do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedawcy pełną kwotą ceny oraz innych kosztów.
  10. Akceptując Regulamin Klient wyraża jednocześnie zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
  11. Faktury w formie elektronicznej przesłana zostanie Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email wskazany przy składaniu Zamówienia. Zgoda ta jest równoznaczna z rezygnacją Klienta z otrzymywania faktur w formie papierowej.
  12. Wyrażenie zgody na wystawianie i przesyłanie faktur drogą elektroniczną nie wyłącza uprawnienia Sprzedawcy do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.

§8 Sposoby dostarczania Produktów

  1. Sprzedawca, na początku składania Zamówienia informuje Klienta o dostępnych sposobach dostawy lub odbioru Produktu. Sposoby te uzależnione są od specyfiki Produktu, sposobu i miejsca dostawy oraz innych ograniczeń, o których Klient zostanie poinformowany przy składaniu Zamówienia. W szczególności, niektóre sposoby mogą być niedostępne w przypadku dostawy Produktów poza terytorium Polski.
  2. W zależności od sposobu organizacji działania Sklepu w danym czasie oraz możliwości technicznych, w Sklepie mogą być dopuszczone następujące sposoby dostawy lub odbioru:
    - Przesyłka paczkomatem płatna z góry,
    - Przesyłka kurierska płatna z góry, przesyłka kurierska pobraniowa,
    - Odbiór osobisty pod adresem: ul. Kasztelańska 27, 30-116 Kraków, po wcześniejszym umówieniu się.

§9 Uszkodzenia w transporcie

  1. W przypadku Produktów przesyłanych za pośrednictwem przewoźnika (kuriera), Klient powinien zgodnie z art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego zbadać przesyłkę pod kątem uszkodzeń mogących wystąpić w transporcie, a w przypadku stwierdzenia naruszenia przesyłki w transporcie – powinien on podjąć czynności niezbędne do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  2. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń przesyłki, Klient powinien zażądać od przewoźnika (kuriera) sporządzenia protokołu ustalającego stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody.
  3. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki w transporcie, Klient może odmówić przyjęcia przesyłki.
  4. Jeżeli po odebraniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie Produktu niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, Klient powinien wystąpić w terminie 7 dni od przyjęcia przesyłki do przewoźnika (kuriera) z żądaniem sporządzenia protokołu ustalającego stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody.
  5. O wszelkich nieprawidłowościach dotyczących transportu przesyłki lub jej stanu związanego z transportem Klient powinien niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę.
  6. W przypadku uszkodzenia Produktu w transporcie, Klient niebędący Konsumentem, który odebrał przesyłkę może zwrócić się do Sprzedawcy o to, aby ten przejął od niego wierzytelności przysługujące względem przewoźnika odpowiedzialnego za uszkodzenie Produktu i samodzielnie dochodził roszczeń od przewoźnika. Zgoda Sprzedawcy może być uzależniona w szczególności od współdziałania Klienta, w tym od prawidłowego podjęcia czynności związanych z badaniem stanu przesyłki opisanych powyżej oraz dodatkowo od przeniesienia na Sprzedawcę wierzytelności przysługującej Klientowi na mocy ustawy Prawo przewozowe.
  7. W przypadku uszkodzenia Produktu w transporcie, Klient będący Konsumentem, którego reklamacja dotycząca uszkodzenia odebranego Produktu została uwzględniona przez Sprzedawcę, zobowiązany jest do przeniesienia wierzytelności przysługującej Klientowi względem przewoźnika na mocy Ustawy Prawo przewozowe w zakresie, w jakim roszczenia Klienta związane z uszkodzeniem Produktu zostały zaspokojone przez Sprzedawcę.

§10 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z §6 Regulaminu oraz zatwierdzeniem Zamówienia przez Sprzedawcę. Ponadto, do zawarcia Umowy Sprzedaży może dojść z momentem określonym w §7 ust. 11 Regulaminu.
  2. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 3 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania zamówienia.
  3. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
  4. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    a) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy
    b) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży
    c) w przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość skorzystania z wysyłki Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też wysyłki wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  5. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
    a) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

§11 Promocje

  1. Ilekroć nic innego nie wynika ze szczegółowych warunków konkretnej Promocji wskazanej w Sklepie internetowym:
    a) jedna promocja nie podlega łączeniu z innymi promocjami
    b) Sprzedawca ma prawo do dokonywania bieżących zmian warunków Promocji, w tym zmian cen
    c) Sprzedawca ma prawo do odwołania lub zawieszenia Promocji
    d) termin trwania Promocji może być ograniczony do czasu wyczerpania określonej liczby Produktów lub wyczerpania nakładów Produktów
  2. Zmiany warunków Promocji, o których mowa w ust. 1 lit. b. Powyżej pozostaje bez wpływu na realizację Umów zawartych przed wejściem w życie zmian dotyczących warunków Promocji.

§12 Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży

  1. Z zastrzeżeniem ust. 11 poniżej, Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się:
    a) od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik
    b) w przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach,  - od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części
    c) w przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy
  2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  3. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Koszty zwrotu rzeczy Sprzedawcy w przypadku odstąpienia od Umowy przez Konsumenta ponosi Konsument.
  5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  11. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o Prawach Konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny. Jeżeli cena jest nadmierna, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  12. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta, a w szczególności od Umowy:
    a) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (w szczególności sprzedawanych środków chemicznych)
    b) o świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości
    c) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia
    d) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
    e) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami
  13. Uprawnienia określone w niniejszym §12 Regulaminu dotyczące odstąpienia od umowy nie przysługują Klientom nie będącym Konsumentom, w szczególności Klientom będącym Przedsiębiorcom lub Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta.

§13 Rękojmia i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient niebędący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi.
  3. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy (§3) lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady lub braku zgodności towaru z umową, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą lub brakiem zgodności towaru z umową.
  6. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację:
    a) w terminie 14 dni – w przypadku reklamacji składanej przez Konsumenta
    b) w terminie 30 dni – w przypadku reklamacji składanej przez Klienta niebędącego Konsumentem
  7. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
  8. W przypadku, kiedy Klientem nie jest Konsument, a w szczególności jeżeli jest nim Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta:
    a) Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady towaru lub z tytułu braku zgodności towaru z umową, jeżeli wada lub brak zgodności zostanie stwierdzony w ciągu 12 miesięcy od dnia wydania Produktu, a Klient powiadomi o jej wystąpieniu w terminie 2 tygodni od jej stwierdzenia
    b) Odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą, przy czym ograniczona jest do wartości zamówienia

§14 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługują następujące przykładowe pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    a) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy zawartej ze Sprzedawcą
    b) zwrócenie się do wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej,  zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu ze Sprzedawcą
    c) zwrócenie się o pomoc do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której zadania statutowe obejmują ochronę konsumentów
    d) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich skierowanego do podmiotu uprawnionego do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  3. Klient ma również, zgodnie z zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., prawo do złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§15 Zmiany Regulaminu

  1. Sprzedawca uprawniony jest do zmiany Regulaminu, w szczególności w przypadku zaistnienia zmian organizacyjnych lub prawnych Sprzedawcy, zmian obowiązujących przepisów prawa, zmian sposobów płatności i dostaw lub zmian funkcjonalności Sklepu internetowego. 
  2. Sprzedawca powiadomi Klienta posiadającego Konto o każdorazowej zmianie Regulaminu, w formie komunikatu przesłanego na adres email Klienta. Klient będzie związany postanowieniami nowego Regulaminu, jeżeli nie wypowie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącej Konta w terminie 14 dni od powiadomienia o zmianie Regulaminu. Do czasu wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, świadczenie tych usług odbywa się według postanowień poprzedniego Regulaminu.
  3. Do Umów Sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się postanowienia poprzedniego Regulaminu, aktualnego na dzień zawarcia Umowy Sprzedaży.

§16 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim. 
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  3. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów pomiędzy Klientem i Sprzedawcą lub innych sporów związanych z działalnością Sprzedawcy jest prawo polskie.
  4. Wszelkie spory mogące wyniknąć pomiędzy Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą podlegają jurysdykcji sądów polskich. Sądem wyłącznie właściwym do rozpatrywania sporów pomiędzy Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą jest odpowiedni rzeczowo sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Zastrzeżenia z §16 ust. 3, 4 i 5 nie wyłączają uprawnień przysługujących Klientom (w szczególności będących Konsumentami), wynikających z przepisów prawa bezwzględnie obowiązujących w na terenie państwa ich miejsca stałego zamieszkania.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Wzór formularza dostępny jest do pobrania w zakładce wymiana lub zwrot towaru.